Lolke Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kreeg het doorgestuurd.
Ik zag dat het rapport gedateerd is begin vorig jaar en op de site van RCE staat met een datum in oktober. Dus ik concludeer nu dat je er geen weet van had dat het eraan zat te komen.
> En viel bijna van de pot van verbazing.
Dat deed ik ook, zeker toen ik de titel zag. ‘Soldaat’ was voor mij toch een onbewuste connectie met Romeinen.
Dat pakte bij het lezen dus toch anders uit.
> Het is overigens dat er zoveel pagina's gevuld
> kunnen worden over een voorstel tot onderzoek.
> Want het is nog niet meer dan dat.
Daar ben ik inmiddels ook achter. En wat me dan toch heel erg opvalt is dat alle hypothesen die ze over ouderdom en functie van de kampjes langslopen, heel weinig steun krijgen.
Nu geldt dat misschien ook wel voor de hypothese dat het Romeinse oefenkampjes zijn geweest, maar ik ging er toch in met de verwachting dat die hypothese op z’n minst aandacht zou krijgen.
Zelfs als de onderzoekers het een absurde hypothese zouden vinden, dan nog had die niet genegeerd mogen worden. Andere historische en meer ‘mythische’ verklaringen vond men wel het vermelden waard.
Dus ik vermoed dat de hypothese om de een of andere manier totaal niet bij de onderzoekers is opgekomen en dat ze er dus ook nog nooit iets over gehoord en/of gelezen hebben.
>
> Dit via Academia gestuurd naar oa
>
>
> Dag meneer van Doesburg,
Altijd een goed idee, hopelijk krijg je een zinvol antwoord.
Heb je ooit nog iets meer ondernomen richting Jona Lendering?
Medio 2019 kreeg je best een positieve respons van Jona naar aanleiding van een reactie op zijn blog. Je maakte er
hier melding van.
Daarop merkte ik al op dat Jona er zodanig op lijkt te reageren alsof de hypothese bij hem bekend is. En ik vroeg me af waar hij die vandaan zou hebben gehaald. Jona lijkt me beslist niet iemand die zomaar lichtvaardig meegaat met een 'in het wild' geopperd idee.
Als je destijds geen vervolgstap richting Jona gezet hebt, dan zou je het misschien naar aanleiding van dit verschenen rapport alsnog kunnen doen. Wijs hem op zijn reactie destijds en op het feit dat de onderzoekers er in dit rapport nog niet één woord aan ‘verspillen’.
Jona heeft heel veel contacten en als hij de tijd heeft en er zin in heeft, dan zou hij wel iets op gang kunnen brengen. Bij een onderzoeker die aan het rapport heeft meegewerkt bestaat misschien toch eerder het ‘gevaar’ dat die in de ‘verdediging’ gaat en zich er misschien vanaf doet met de opmerking dat er vrijwel niks Romeins gevonden is in het gebied.
Groet,
Dagobert
Science: An orderly arrangement of what at the moment seem to be facts.