Home · Forum · Regels · Artikelen · Links
Nifterlaca
Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Mededeling: Registreren

10 mei 2019 12:18
Registreren staat open voor iedereen.
Wel is het noodzakelijk om een geldig e-mail adres op te geven.
Na registratie wordt naar dat adres een e-mail verzonden ter verificatie.
Pas na verificatie wordt een registratie actief en kan men inloggen.
Advies: controleer na registratie zeker even de ‘privacy-instellingen’ in je profiel, vooral m.b.t. de zichtbaarheid van je e-mailadres.

==================================

Sinds geruime tijd zijn er nogal wat spammers die pogingen doen om in het forum door te dringen.
Deze maken veelal gebruik van e-mail robots en die zijn meestal niet in staat de registratieprocedure geheel te doorlopen.
Het betekent wel dat ik regelmatig nep-gebruikers moet verwijderen.
Daarbij is het niet helemaal uitgesloten dat ik per ongeluk een nieuwe legitieme gebruiker verwijder vóór de inschrijving geverifieerd is. Bij voorbaat excuses voor eventueel ongemak.

De e-mail ter verificatie wordt vrijwel onmiddellijk na registratie verstuurd.
Als het er op lijkt dat de e-mail niet ontvangen is, controleer dan even de spam-folder. Het is gebleken dat de e-mail daar wel eens in wil verdwijnen zodat de mail gemist wordt.

Met ingang van 8 juni 2014 zijn een aantal maatregelen getroffen om spammers effectiever buiten de deur te houden. Zo wordt er bij nieuwe registraties voortaan een captcha getoond waarmee het voor spamrobots een stuk moeilijker wordt om door de registratieprocedure te geraken.
Om de captcha te kunnen zien is het wel noodzakelijk dat de browser van degene die wil registreren Javascript ondersteunt.
Tevens is er voortaan een vertraging ingebouwd om een bericht te kunnen posten. Die vertraging is maar vier seconden en daar heeft een menselijke gebruiker geen last van.

Update 12 maart 2019
In mijn strijd om spamberichten buiten de deur te houden heb ik besloten om nieuwe registraties, waarbij een e-mailadres gebruikt wordt van een bepaalde wereldwijde provider, te blokkeren.
De naam van die provider begint met 'y'. Of mijn maatregel gaat werken moet ik nog even afwachten.
Onder degenen die al geregistreerd zijn bevindt zich een viertal personen die bij hun registratie een e-mailadres van deze provider gebruikt hebben. Volgens mij zullen zij hoe dan ook geen hinder van deze maatregel ondervinden.

Update 10 mei 2019
Inmiddels is gebleken dat het voor degenen die geregistreerd staan met een e-mailadres zoals hierboven aangegeven wel mogelijk blijft om normaal in te loggen, maar dat het plaatsen van berichten geblokkeerd wordt.
Omdat de maatregel tot nu toe zeer effectief is gebleken met betrekking tot het voorkomen van spamberichten, wil ik die wel graag handhaven.
Degenen die hier onbedoeld hinder van ondervinden verzoek ik om contact op te nemen.

Bij problemen kunt u altijd mailen naar dagobert -- at -- nifterlaca.nl.

Groet,
Dagobert

Science: An orderly arrangement of what at the moment seem to be facts.
Onderwerp Auteur Gepost

Mededeling: Registreren

Dagobert 10 mei 2019 12:18

Deze discussie is gesloten.