Hé, hé, het moet niet gekker worden hoor!
Nu moet je volgens mij wel op je hoede blijven bij al die structuren die je met het AHN kunt waarnemen.
Toen ik afgelopen winter het AHN introduceerde bij een goede vriend ontdekten we hier vlakbij in een bosperceel een heel merkwaardige structuur van greppels en walletjes.
Zo goed en kwaad als dat ging heb ik later wat onderzoek gedaan m.b.v. oude kaarten e.d., maar ik heb er uiteindelijk geen andere verklaring voor kunnen bedenken, dan dat er ooit iemand in het verleden wat aan het spelen is geweest met een graafmachientje.
Enkele maanden geleden ben ik ter plekke gaan kijken (het is openbaar toegankelijk), maar daar werd ik helemaal niet wijzer van. Flink veel bomen en struikgewas, er is geen overzicht mogelijk.
Dit kleinere parallellogram, op 1 uur ‘boven’ het langer bekende kamp bij Ermelo meet ongeveer 110 m x 170 m. (In Romeinse maten? Iets groter dan de Hilversumse?)
Als ik jou was dan zou ik, met je Hilversumse ervaring op zak, contact zoeken met de familie Waller. Die familie is eigenaar van
Landgoed Ullerberg. Ik denk dat het op hun landgoed ligt.*) Tip: neem je golfclubs mee
.
Misschien lopen ze warm voor je verhaal en kun je samen op onderzoek. Of misschien zijn ze wel bekend met deze structuur en hebben ze een heel banale verklaring
.
*) van militair oefenterrein is geen sprake meer en bovendien lag dat volgens mij op de heide ten westen van de Flevoweg.
Groet,
Dagobert
Science: An orderly arrangement of what at the moment seem to be facts.