Home · Forum · Regels · Artikelen · Links
Nifterlaca
Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Update: Oldenzaal laat weer van zich horen

28 mei 2021 14:32
In Oldenzaal zijn ze begonnen met graven en meteen al weer op de poort gestuit, zie [www.oldenzaal.nl]

De zoektocht naar de Deurningerpoort is nog maar net van start gegaan en de archeologen hebben direct al de fundering van de oude stadspoort gevonden! Ook is de dam over de stadsgracht zichtbaar.

Wethouder van cultuur en erfgoed Alida Renkema en directeur van Laagland Archeologie Hans Oude Rengerink gaven vanmiddag het startschot voor een twee weken durend archeologisch onderzoek naar de rijke geschiedenis van Oldenzaal.

Wethouder Alida Renkema: “Oldenzaal werd onlangs bestempeld als het Pompeï van Twente en dat is niet zonder reden. Wat zou het mooi zijn als de archeologen nog meer prachtige ontdekkingen kunnen doen. Ik wens de archeologen dan ook heel veel succes de komende weken.”

Nogmaal, dat Pompei van Twente slaat op de 2750 (delen van) skeletten welke ze hebben opgegraven uit de parkeerplaats van de Plechelmusbasiliek. Dit voordat mensen weer gaan schelden met archeogolen....(ik vind dat trouwens kinderlijk respectloos maar dat terzijde). Ik hoop dat ze veel gaan vinden. Voor wie het interesseert, reageren is in sommige gevallen helemaal geen noodzaak winking smiley

Onderwerp Auteur Gepost

Oldenzaal laat weer van zich horen

Johannes 16 maart 2021 13:16

Re: Oldenzaal laat weer van zich horen

Dagobert 16 maart 2021 14:05

Johannes 16 maart 2021 20:47

Ruud 19 maart 2021 08:08

MWB 16 maart 2021 19:28

Update: Oldenzaal laat weer van zich horen

Johannes 28 mei 2021 14:32

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen