Ciconia Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op de website van het Huis van Hilde staat ook
> niet veel meer
Huis van Hilde
>
Ja, eigenlijk een beetje triest wat er aan info gedeeld wordt.
De tekst bij HvH suggereert zelfs dat er nieuwe archeologische opgravingen zijn gedaan, terwijl dat volgens mij toch echt niet aan de hand is.
“Bij archeologische opgravingen rond Velsen 2, de Romeinse basis die in 39 na Chr. is gesticht op de plaats waar nu ongeveer de Velsertunnel ligt, zijn namelijk sporen gevonden van een castra, …”
Het enige spoor waarover iets naar buiten is gebracht is een spitsgracht, ergens. En afgaande op het artikel in
de Volkskrant is dat opgediept uit de 'oude' opgravingsgegevens.
Ik zag al enkele collegae archeologen en historici die meteen al felicitaties uitdelen richting Arjen Bosman. Hebben die meer info ter beschikking? Of is het de gewoonste zaak van de wereld dat je niet eerst een kritische wetenschappelijke blik op een vermeende ontdekking kunt werpen?
Let wel: het is heel goed mogelijk dat Arjen Bosman iets ontdekt heeft dat er toe doet, maar ik ga toch niet bij voorbaat de loftrompet afsteken alleen maar omdat iemand iets beweert.
Dus … kom nu maar snel met dat rapport i.p.v. alleen maar met een lekker makend niemendalletje.
(Moest ik even kwijt

)
Groet,
Dagobert
Science: An orderly arrangement of what at the moment seem to be facts.