Merovinger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze foto te
> verwijderen. Deze merovingische denarius is jaren
> geleden door mij als individuele vondst gevonden
> in Brabant, groetjes Bas
Dag Bas,
Als beheerder van dit discussieforum haak ik hier graag op in. Of en wanneer ‘Johannes’ je bericht onder ogen krijgt kan ik met geen mogelijkheid voorspellen.
Ik zal hem wel middels een e-mail op de hoogte brengen.
Als je inderdaad de vinder bent van deze munt, dan hebt je zeker iets bijzonders te pakken. Ik kan me niet herinneren ergens ooit een munt van dit type gezien te hebben. Hij doet een beetje denken aan een sceatta, maar daarvan ken ik ook niet zo een type.
Als je de munt, zoals je zegt, in Brabant gevonden hebt, dan snap ik niet goed het verband binnen het bericht van Johannes. Misschien kan hij dat uitleggen.
Dan de afbeelding zelf.
Als jij de vinder van deze munt bent, wil dat niet automatisch zeggen dat je ook de rechten op deze afbeelding hebt.
Indien je echter aannemelijk kunt maken dat je inderdaad die rechten hebt, dan heb ik er geen problemen mee om de afbeelding uit het bericht van Johannes weg te halen.
Maar daarmee is die afbeelding zelf niet verdwenen. Johannes heeft die afbeelding namelijk niet fysiek hier op het forum geplaatst. Dat is namelijk niet mogelijk. Johannes heeft middels een link een afbeelding zichtbaar gemaakt, die feitelijk op een geheel ander internetadres staat opgeslagen.
Ik kan zien dat het internetadres waar de afbeelding feitelijk is opgeslagen behoort aan de Persgroep (onderdeel van DPG Media). Dus ik vermoed dat Johannes de afbeelding ooit is tegengekomen in een online kranten- of tijdschriftartikel en van daaraf gelinkt heeft. Ik kan zo'n artikel niet terugvinden.
Ik wacht even af of Johannes zelf nog iets kan reconstrueren.
Ondertussen zag ik een soortgelijke munt op een pagina van de website
BONA TIELE. Deze website gaat, zo ik zie, donderdag a.s. 31/8/2023 uit de lucht

.
Een rechtstreekse link naar de
pagina met de munt bovenaan.
Het zou mij niet verbazen als je deze munt van hetzelfde type al lang kent.
Zodra ik meer weet, kom ik hier op terug. Als je nog iets kwijt wilt kun je me ook middels e-mail bereiken: dagobert[hier dat krulding]nifterlaca.nl
Groet,
Dagobert
Science: An orderly arrangement of what at the moment seem to be facts.