Ik heb een poging gedaan om de onderzoek publicatie door te nemen, maar dat is helaas bij een poging gebleven. Het is zo enorm doorspekt met jargon dat ik niet beheers, dat ik er eigenlijk geen snars van begrijp.
Ik heb dus helaas ook niet de mogelijkheid om een oordeel te vellen over de validiteit van de conclusies.
Nu zal het misschien voor enkelen hier bekend zijn dat ik al vaker mijn bedenkingen heb geuit waar het onderzoek betreft m.b.v. DNA. Niet dat ik van mening ben dat die onderzoeken niet zouden deugen, maar ik heb wel eens wat gelezen dat gemakkelijker te doorgronden was dan het onderhavige rapport, en waarbij ik toch niet aan de indruk kon ontkomen dat er veel te verstrekkende conclusies werden getrokken. Vaak ging het dan om vergelijkingen van modern DNA, alla Oppenheimer (?).
Wanneer de mogelijkheid bestaat, zoals hier, dat er antiek DNA kan worden onderzocht geloof ik zeker dat er veel potentie zit in onderzoek. Helaas moet ik dus in dit geval afhaken, ik snap er geen jota van
.
En nee, ik zie niet hoe er Bataven uit Oost-Aziƫ zouden zijn gekomen
.
Groet,
Dagobert
Science: An orderly arrangement of what at the moment seem to be facts.