Nee, geen nieuwe ontdekking in of bij Nijmegen.
Ik refereer aan een wat
vaag idee van bijna anderhalf jaar geleden om met liefhebbers een gezamenlijk uitstapje te doen naar een voor het forum interessante plek.
Het idee van toen is niet van de grond gekomen. Wat mij betreft had dat zeker nog met de omstandigheden rond Covid te maken. Toch heb ik met tussenpozen wel van enkele forumbezoekers (6?) opgepikt dat ze eventueel belangstelling hadden om mee te doen.
Misschien kan het dit jaar wel lukken en Nijmegen lijkt mij nog steeds een uitstekende plek. Hopelijk hebben
Upbergen en/of
Robert nog steeds zin om een beetje te gidsen.
Uitgangspunt blijft een aangename ontmoeting vol met zinnige en misschien ook onzinnige praat over wat we in Nijmegen nog kunnen zien, of juist niet meer kunnen zien, dat verband houdt met het eerste millennium. Niks moet, geen strak gepland programma, kijken wat haalbaar is.
Nicolaaskapel en Barbarossa ruïne in het Valkhofpark?
De Bastei / restanten Romeinse muur?
Het aquaduct?
Museum Het Valkhof?
De veranderde topografie van de stad?
Alles op loopafstanden houden? Of met een (huur)fiets? Verplaatsen met de auto?
Genoeg om vooraf over na te denken, maar eerst maar eens kijken of er belangstelling is en vervolgens of we dan ook een datum kunnen vinden.
Ik stel voor dat ik maximaal een week wacht op aanmeldingen en als er belangstelling blijkt te zijn, dan zet ik een datumprikker uit voor een zaterdag of zondag in september of oktober.
Als je je belangstelling kenbaar wilt maken, dan mag dat natuurlijk met een reactie op dit bericht, maar misschien is het beter om dat te doen middels een privébericht aan mij of middels een e-mail.
Heb je andere van toepassing zijnde gedachten die je wilt delen, dan kun je natuurlijk sowieso op dit bericht reageren.
Groet,
Dagobert
Science: An orderly arrangement of what at the moment seem to be facts.