Home · Forum · Regels · Artikelen · Links
Nifterlaca
Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Re: Drususgrachten (Jan Verhagen)

17 augustus 2022 12:07
In het blog van Jona Lendering ging het vandaag in twee artikelen over een boek met pseudowetenschappelijke inslag, waar ik het verder niet over zal hebben. Maar in het tweede deel kwam de Drususgracht voorbij naast andere voorbeelden waarbij volgens Lendering de wetenschapsjournalistiek niet goed gewerkt had door niet te herkennen dat peer-review steken had laten vallen.
Daarbij werd gelinkt naar dit artikel in de Volkskrant van Marlies ter Voorde van 4 maart 2022:
Utrechtse Vecht was Romeinse toegangspoort naar het Noorden

Dit artikel is tot vandaag aan mijn neus voorbijgegaan.

Ook in het eerste deel van Lendering’s artikel van vandaag, kwam het al voorbij met een link naar een eerder blogartikel van 4 oktober 2021.

Ik heb het destijds vast en zeker gelezen, maar kon me dat vandaag niet zo goed herinneren. Toch erg de moeite waard naar mijn idee:

Valt te weten waar de Drususgracht lag?

Opvallend: nergens valt bij Lendering de naam van Verhagen, terwijl hij naar mijn idee heel goed weet dat die met promotieonderzoek bezig is naar de Romeinse waterwerken in Nederland. Betreffende de Drususgracht(en) is Verhagen dus volgens Lendering bezig iets te zoeken dat niet vindbaar is.

Groet,
Dagobert

Science: An orderly arrangement of what at the moment seem to be facts.
Onderwerp Auteur Gepost

Drususgrachten (Jan Verhagen)

Dagobert 07 augustus 2022 15:36

Dagobert 17 augustus 2022 12:07

Erik Springelkamp 17 augustus 2022 23:21

Dagobert 18 augustus 2022 15:09

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen