Home · Forum · Regels · Artikelen · Links
Nifterlaca
Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Re: Kalkriese: Varus of Germanicus?

17 november 2022 10:37
Chips, het krantenartikel in Welt is vanochtend ineens veranderd in een Welt+ artikel, dus alleen toegankelijk met een abo. Gelukkig kon ik het gisterenavond nog wel gewoon lezen. En er zijn andere bronnen voor de info.

In april 2017 bracht ik het onderzoek naar de metallurgische vingerafdruk van de legioenen naar het forum: Kalkriese blijft vragen oproepen.
In maart 2020 bracht ik nog in dat er nog niets te vinden was over resultaten: Vorderingen in het project.

Daarna heb ik nog wel vaker gezocht maar niets gevonden. Tamelijk recent deed ik dat nog. En nu is het er dan toch. Mooi werk.

De info is ook te vinden op de website van het museum bij Kalkriese, waar ik in 2017 ook de aankondiging vond: Pressemappe "Metallurgischer Fingerabdruck"

Dit onderzoek zou dus de eindeloze discussie over Karkriese beslechten. Eerst maar een kijken of er genoeg publiekelijk beschikbaar komt om daar zelf een oordeel over te kunnen vellen.

Vanochtend gaf ook Jona Lendering een kort (enthousiast) commentaar, vooral vanwege het gebruik van een ‘nieuwe’ methode om tot uitspraken te komen:
Een nieuwe techniek, nieuw soort inzicht

Groet,
Dagobert

Science: An orderly arrangement of what at the moment seem to be facts.
Onderwerp Auteur Gepost

Kalkriese: Varus of Germanicus?

Erik Springelkamp 16 november 2022 16:31

Re: Kalkriese: Varus of Germanicus?

Dagobert 17 november 2022 10:37

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen