Ik was een paar dagen geleden al aan het zoeken gegaan in AHN en jouw nummer 1 trekt wel gelijk de aandacht. Die valt heel erg op. Maar ik heb daar geen goed gevoel bij. Lijkt mij een ‘moderne’ akker. Hij ligt zo perfect parallel aan het weggetje.
Nummer 2. Tja, waarom niet. Afmeting ruwweg 240 x 210 meter. Niet mooi een regelmatige vierhoek, maar dat is Ermelo-1 ook niet echt. Ik zou zo graag een aanwijzing zien voor ingangen.
Ik vind op de hele Loenermark verder ook geen echte kandidaten die enigszins overtuigen.
Wat me ook hier toch weer opvalt is de enorme hoeveelheid aan rechtlijnige structuren die geen enkel verband lijken te hebben met de huidige infrastructuur van paden en weggetjes.
Ik las ergens dat er over de Loenermark een oude verbindingsweg naar Duitsland zou moeten lopen, een ‘Helleweg’. Ik kom er niet achter waar die te vinden is. De huidige Groenendaalse weg? Zo.n verbindingsweg kan oeroud zijn en ook door de Romeinen al benut zijn en dan zou een kamp daar mogelijk niet heel ver vandaan kunnen liggen.
Groet,
Dagobert
Science: An orderly arrangement of what at the moment seem to be facts.