Vijftiende verjaardag!
03 mei 2024 09:53
|
Beheerder
Registratiedatum: 15 jaren geleden
Vijftiende verjaardag!
Vandaag is de website Nifterlaca vijftien jaar online.
Dat betekent dus ook dat we hier al vijftien jaar op het forum met elkaar discussiëren.
Het getal 15 deed me denken aan poolbiljart, een spel dat gespeeld wordt met 15 genummerde en gekleurde biljartballen en een niet genummerde witte speelbal.
Een spel/sport is in mijn beleving eigenlijk helemaal geen goede metafoor voor het discussieforum op Nifterlaca. Ten minste niet waar het gaat om het scoren van punten en om winnen of verliezen.
De vergelijking gaat mijns inziens wel op waar het gaat om het plezier dat een spel of sport kan opleveren voor de deelnemers. Dan gaat het uiteraard om de recreatieve vorm, waarbij winnen en verliezen niet echt belangrijk zijn en je tegenstanders in eerste instantie toch je maatjes zijn.
Wat mij betreft … ik heb niet het idee dat ik al ben uitgespeeld. En ik hoop dat er nog veel nieuwe ‘spellen’ worden opgestart en dat er – figuurlijk gesproken – nog vele mooie caramboles gestoten mogen worden. Hoe dan ook … vandaag hebben we sowieso al vijftien jaar in de pockets.
Allemaal gefeliciteerd en dank voor alle bijdragen!
Science: An orderly arrangement of what at the moment seem to be facts.