Home · Forum · Regels · Artikelen · Links
Nifterlaca
Welkom! Log in Registreer een nieuw account

Re: Sint Servatius project niet gestopt: deel I is uit

13 augustus 2017 13:42
Sinds gisteren heb ik het lijvige boekwerk ook in huis.

Bij het lezen van de ‘Preface and acknowledgements’ moest ik bij een passage wel even grinniken winking smiley.

p. 8

The council of the basilica gave permission to study the finds of the excavations in the cloister garden and the basilica itself, which were kept in the Bonnefantenmuseum, and allowed the finds of the cloister garden to be brought over to Amsterdam. We thank the church council and the dean mgr. Hanneman for their cooperation at the start of the project. However, when we, early in the project, voiced a scholarly relativism in relation to the ‘official’ history of Servatius, which is based on the myths created by Gregory of Tours (see chapter 1), we received a letter in which the church council of Saint-Servatius ended all communication with us. We had no contact ever since, which we regret very much.

confused smiley confused smiley Dat dit in deze tijd nog mogelijk is, is toch eigenlijk wel triest.

(Mgr. Hanneman was pastoor van de Sint-Servaasbasiliek en deken van Maastricht en is vorig jaar juni overleden (65 jaar, dus veel te jong).)

Bij een andere passage was ik toch wel teleurgesteld:

Chapters 1 and 3 were written a long time ago and have been aging since then. They were not rewritten to bring them up to 2016 standards since that would have delayed the publication of this volume even more. Especially the ideas on burial analyses have evolved further than described in chapter 1.

Teleurgesteld, maar ook wel begrijpelijk. Zoals de editers ook zeggen: “… this archaeological dataset was above all way too big to handle.”

Over dit boek durf ik gerust te stellen: voor mij ‘way too big to handle’. grinning smiley
(Maar ik ga er zeker van genieten!)

Groet,
Dagobert

Science: An orderly arrangement of what at the moment seem to be facts.
Onderwerp Auteur Gepost

Sint Servatius project, proefschrift

Dagobert 04 januari 2012 11:55

Re: Sint Servatius project, proefschrift

CarolusMagnus 04 januari 2012 12:25

Re: Sint Servatius project, proefschrift

Weetgierig 04 januari 2012 20:51

Sint Servatius project gestopt?

kleon 09 februari 2012 18:38

Re: Sint Servatius project gestopt?

CarolusMagnus 09 februari 2012 22:53

Sint Servatius project niet gestopt: deel I is uit

kleon 30 juni 2017 18:52

Dagobert 01 juli 2017 13:06

kleon 01 juli 2017 14:57

Dagobert 03 juli 2017 13:13

Dagobert 13 augustus 2017 13:42

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen